ZEYTİNLİK – Rainer Maria Rilke

RAINER MARIA RİLKE ZEYTİNLİK

Kurşuni yapraklar altında çıktı yukarlara
kurşuni hep ve zeytinliklere karışırcasına;
toza belenmiş alnını gömdü sonra
kızgın elinin tozluluğuna.

Hepsinden sonra bu. İşte buydu sonu.
Gözlerim körleşirken gitmeliyim ben;
neden istiyorsun bunu, var olduğunu
neden söyleyeyim, seni artık bulamazken.

Artık bulamıyorum seni bende, hayır.
Başkalarında da. Bu taşta yoksun sen.
Artık bulamıyorum seni. Yalnızım ben.

Bütün insanlığın acısıyla yalnızım,
onu seninle hafifletmek için omuzlamıştım;
oysa yoksun, adsız utanç, sen…

Rainer Maria Rilke
-seçilmiş şiirler ve
duino ağıtları-

Çeviri: A.Turan Oflazoğlu

KİRAZ ZAMANI – Jean-Baptiste Clément

JEAN-BAPTİSTE CLEMENT KİRAZ ZAMANI

Gelince bize kiraz zamanı,
sevinçli bülbülle alaycı karatavuk
bayram ederler.
Güzellerin başında kavak yelleri,
sevdalıların yüreğinde güneş dolaşır.
Gelince bize kiraz zamanı,
alaycı karatavuk ne güzel şakır.

Ama kiraz zamanı ne kadar da kısa.
Gider çiftler düş kura kura
kirazları toplamaya,
bir örnek giysiler içinde aşk kirazları
düşer yapraklar altından damla damla, kan gibi.
Ama kiraz zamanı ne kadar da kısa,
toplanır düş kura kura mercan taneleri.

Gelince size kiraz zamanı,
korkunuz varsa aşkın acısından,
sakının güzellerden.
Ben ki ağır acılardan hiç korkmam,
istemem bir gün bile yaşamak acısız.
Gelince size kiraz zamanı,
aşkın acılarını da tadacaksınız.
Hep seveceğim ben kiraz zamanını:

Taşırım kiraz zamanından
yüreğimde bir yara.
Ve kader sunarken bana kendini
bilmez acımı dindirmesini.
Kiraz zamanını hep seveceğim ben,
ve içimde sakladığım anıyı.

Jean-Baptiste Clément
-Akdenizli Şairler-

Çeviri: A.Kadir – Afşar Timuçin

ŞU YOKSUL, IŞIKSIZ SOKAKLARDAN – Ataol Behramoğlu

ATAOL BEHRAMOĞLU

Şu yoksul, ışıksız sokaklardan geçerken akşamüstleri
Elimde yiyecek filesi, evime doğru
Siliniyor sanki zihnimin yorgunluğu
Isıtıyor halkımın ozanı olmak duygusu içimi

Yıpranmış ellerinde bir sokak çiçekçisinin
Bir kırmızı gül gibi

Ataol Behramoğlu
-20.Yüzyıl Türk Şiiri
Antolojisi-

HEYHAT – Ahmet Muhip Dıranas

AHMET MUHİP DIRANAS HEYHAT

Neden sonra
Gelin bana, yeniden gelin
Harvurup savurduğum anlar!

Doğrulun mezarlarınızdan
Boş yere harcadığım günler!

Durun, geçmesin zaman, durun
Elimle kurduğum saatler!

Haydi, yola artık, tavlada
Çoktandır beklettiğim atlar!

Emzirin, emzirin açlığımı
Vakitsiz sağdığım memeler!

Açık denizlere çıkın, ey
Koyda uyuklayan gemiler,

Neden sonra…

Ahmet Muhip Dıranas
-Denizi Özleyen Çocuklar-