AYNA KESİĞİ – Arife Kalender

ARİFE KALENDER AYNA KESİĞİ

Kırılan aynanın iki yarısında yüzüm
gözümün biri harfler tufanı
hataların pişmanlıkların çürüttüğü

inkâr dediğim ne varsa
kazıyıp duruyorum tenimden
içimdeki lekeyi biri çıkarsa
kir değil desen
beni bana benzeten suret
ol damga ol işaret

korkuyorum sisler ülkesinden
sesin izinden gidiyorum
yazının gölgesinden
barbar bir kadının çığlığıdır
buğday başaklarını ürküten

hem aç hem açık hem
toplamaları çarpıyor duvarına
saçlarını yoluyor ezbersiz ağıt
yırtmışlar yazmasını
kurtlar gibi uluyor acılarda

kırık ayna parçası boğazımı çiziyor
intihar, firar, Mecnun ve Leyla
resme durmuşlar siyah beyaz
bir şehir hatırasıdır
boynumun atardamarında

saçımla gizlediğim boğazım kesik
noktasız bir soru işaretiyim aslında

Arife Kalender
-Gece Islıkları-