Onu Vazgeçilmez Kılan Ne – Oya Uysal

REFİK DURBAŞ

Unutup gittiği yüzü mü o – öteki yüzü-
iyinin içindeki kötü

Yanlış sokaklarda yanlış bir bir ıstırapla dolaşsan da
geç kalmış bir itiraf ol ve söyle
onu vazgeçilmez kılan ne

Ah! kapılardan çevrilmiş yorgun yolcu.
Derdiyle dertlendiğin şehir bile
görmezden geliyor seni
sense öyle sessiz ve solmuş,
sanki sayıklamış gibi saklı bir suçu…

Hadi susma, söyle. Geç kalmış bir itiraf ol ve söyle,
onu vazgeçilmez kılan ne.

Oya Uysal
-Mevsimini Kaybetmiş Rüzgâr-

Akşamın İçinden Geçen Kadınlar – Çiğdem Sezer

ÇİGDEM SEZER AKŞAMIN İÇİNDE GEÇEN KADINLAR 2

2.

bir dalgınlıktım dünyanın gözünde
tozlu eşyalar arasında
kaybolmuş bir dalgınlık
iyi geliyordu sıkıntıya yelken açmak
rüzgâra vermek sustuklarımı
şefkat diye bellemek kıyıyı döven dalgayı
iyi geliyordu, adımı sorsalar şaşırıyordum
herkes bir şeylere inanıyordu oysa
herkes bir şeyler ezberliyordu
günaha ve sevaba ve iyiye kötüye şeytana meleğe

zor zamanlara işe yarayacak bir şeylere
inanabilirdim bir çiçeğin ansızın büyümesine

bir çiçeğin ansızın büyümesine inanabilirdim
uzandığım yatağın gökyüzüne dönüşmesine
yıldızların gülüşürken çıkardığı seslere
inanabilirdim işe yaramayan bütün şeylere

aslında yanlızca buna inandım
sevişen avuçların terlemesine

Çiğdem Sezer
-Küçük Şeyler Mevsimi-