MOSTAR – John Berger

JOHN BERGER MOSTAR

Şimdi toza dumana karışmış
cumartesi sabahları
hani o sıradan yedi gün
sessiz yedi gecesi olan
haftaların
cumartesi sabahları
eğer içmiyorsak
cumartesi sabahları
ayakkabılarımı alır
balkona çıkardım
bir iki çift de karımınkileri
ondört çift ayakkabısı vardı onun
beşinci katta
güvercinler arasında
parmağımda bir paçavra parçası
yaslanıp parmaklığa
şöyle bir değdirip boyaya
sürerdim siyah boyayı
o minik parmak uçlarına
uçları bir zardan büyük olmayan
incecik topuklarına
hem sağ hem de sol ayağına
sonra beklerdim biraz
iyidir, derdim kendi kendime
cilanın deriyi beslemesi
fırçayı elime almadan önce
ve sonra öteki elimin iki parmağıyla
bastırarak fırçaya
fırçalardım pırıl pırıl oluncaya kadar
ayakkabılar
cumartesi sabahları.

Şimdi
ne fırça var
ne beşinci kat
ne de ayakları onun.

John Berger
1995
-Gökyüzü Mavi Siyah-

Çeviri: Cevat Çapan