SUAD – Haydar Ergülen

HAYDAR ERGÜLEN SUAD

Bir bedende kaç yurt gizlenebilir
ele geçiyorsa ruhumuz takma ad gibi,
bende bir Suad var ruhu kimin yerine
hor görüldüyse acıyor bendeki teni..
Suad başkası değil, çoğu kere başkalık,
bir isimden fazlası olmayan kılık;
başkalarının adında hayli unuttumdu onu
kimse içindeki Suad’ı tanımıyordu da
kendi adını başkasının sanıyordu, buna
dayanamadım, benden çalınan adın
terkedilmesine de! Bir göç gibi Suad’ın
adını yurt tuttular, yoktu çünkü
kimsede yurtsuzluğa katlanacak göçebe
bir tenin merhameti, yoktu bende de
açığa çıkarabileceğim fazladan bir ruh!
Hem efendi gibi hem köle gibi
Suad’ın şiirine sığındım da yine
şimdi efendim gibi sanıyorum kendimi
Suad! Kölen gibi yazıyorum ya, şiir
sanıyorlar ruhuna yataklık edişimi

Ya bu tende vücut bul ya da kov beni!

Haydar Ergülen
-40 Şiir ve Bir/nar-