PARÇA PARÇA – Can Yücel

CAN YÜCEL PARÇA PARÇA 4

DÖRT

Sen değilsin görüş günü telörgüden görünen,
Boncuklarla işlediğim suretindi o senin;
Gölgenin güneşe nisbeti, leylim…
Hem seni ben, seni görmekle görmüş değilim,
Görmedikçe gözlerinin gördüklerini tekmil:

Sabahları çarşıya giderken, örneğin
Gece dışarda kalmış, üşümüş, tüyleri ıslak bir kedi gibi
Nasıl ayaklarına sürünüyor komşu arsadaki yeşil
Ve tam köşeyi dönerken, ıhlamurların orda
Eteklerini beline sokmuş — Vallâhi-billâhi ha!–
Nası’ tıpkı Esmâ’nım gibi çamaşır yıkıyor sahil !..

Görmedikçe gördüğün bu mucizeleri,
Görmedikçe senin gözlerinle evreni,
Göremiyorum ki dünya gözüyle seni…
Hem ben sana bişey söyleyim mi yavrum,
Ben aslında seni görmek filân değil,
Düpedüz Seni istiyorum!

Can Yücel
-Bir Siyasinin Şiirleri-

Görsel: 1973 Adana Kapalı Cezaevi.. Can Yücel ve Ozan Telli..