TROYALI HELENA 4 – Ahmet Uysal

AHMET UYSAL TROYALI HELEN 4 ADRASAN MEKTUBU

ADRASAN MEKTUBU

adrasan’da aradım seni helena,
olympos ışığına sığınan gemimle,
büyük buluşmanın titreyişi içinde,
kekova’da sınanmış fırtınalarla,
toros sağanağından geçirdim,
likya taşlarından bana kalanları.

bulunmaz uzaklığındı sanki
gökyüzünü kapatan yanarca dağı,
inceltilmiş taşların ezgisi,
kaya oyuklarında biriken yağmur,
batık gemilere tutunan yosunlar,
seni getiriyordu bana sürekli.

yürüsem nereye çıkar bu yol,
büyük biliciyle buluşturur mu beni,
iki sütun arasında beklemek
geleceğin gizini açıklar mı;
seninle birlikte olmayı düşündüğüm
kadırga, nasıl sıyrılır bunca aşk
yarası taşıyan fırtınalardan!

geleceğim yaptım seni helena;
aşktır geleceği büyük insanlığın,
taşlara adını yazdımsa bundandır,
bana değil, insanlığa kal sonsuz,
bir kez olsun gözüne ilişmek
neye yarar, ışığın düşsün yeter,
taşlarına oturduğum likya yoluna.

Ahmet Uysal
-Eylül Ebruları-